استاندار محترم يزد ، جناب آقاي عاصي
سلام عليكم
احتراما معروض مي دارد با همكاري مردم ،شهرداري و شوراي اول شهر بافق ، مسيري به طول شش كيلومتر و عرض پنجاه متر بدون پرداخت هيچ گونه هزينه اي آزاد سازي و تسطيح شد . مالكان و كشاورزان بدون هيچ چشمداشتي آن هم فقط به دليل نياز منطقه و محلات : مظفريه ، قلعه ، لرد قبله ، سر استخر ، كوي امام رضا و شهرك ولي عصر به راه و خيابان مناسب كه سال ها انتظار آن را مي كشيدند زمين هاي زراعي و غير زراعي خود را در اختيار شهرداري قرار دادند كه اين همكاري در نوع خود بي سابقه مي باشد .

مالكان پس از واگذاري ، اميد زير سازي و آسفالت سريع مسير احداثي را داشتند ولي متاسفانه تحقق نيافت . با اين وجود همان جاده خاكي تا حدزيادي مشكل عبور و مرور مردم را حل كرده است . با كمال تاسف در دوسه سال گذشته به دليل بي توجهي شهرداري مسير آزاد شده مورد تعدي و تجاوز قرار گرفته و هم اكنون قسمت اعظم ورودي اين مسير توسط دانشگاه پيام نور تصرف شده است و در حال حاضر هم به دليل سكوت شهرداري ، اين تصرف در حال پيشروي مي باشد.
اين در حاليست كه عرض اين بلوار در طرح جامع شهر بافق پنجاه متر ديده شده و به طور كامل آزادسازي صورت گرفته است .

حداقل انتظار مردم اين بود كه اگر اين مسير زيرسازي و آسفالت نمي گردد ، از زمين هاي اهدايي مردم و حقوق شهر و شهرداري حفظ و حراست شود.
ولي چرا هم اكنون شهرداري و شوراي شهر در قبال اين موضوع سكوت اختيار كرده اند و اقدامي عملي انجام نمي دهند ، بسيار سوال برانگيز و مايه تاسف است . به ويژه آن كه اين موضوع اهالي منطقه و محلات مذكور را بسيار نگران نموده است، تا جايي كه مالكان اعلام مي دارند اگر اين روند ادامه يابد اراضي خود را باز پس خواهند گرفت .
گفتني است در صورت اين اتفاق علاوه بر اين كه صدها مليون تومان به ضرر شهرداري تمام خواهد شد
، توسعه و عمران منطقه نيز دچار ركود و در آينده تملك و تخريب مجدد ، هزينه هاي سرسام آوري خواهد داشت. و مهمتر آن كه روحيه همكاري و مشاركت مردمي در اينگونه فعاليت ها رنگ خواهد باخت.
شايد بتوان دليل اين كوتاهي شوراي شهر و شهرداري و ادامه اين روند را در اين جستجو كرد كه رياست دانشگاه پيام نور همزمان ، عضو شوراي اسلامي شهر و كميسيون ماده صد شهرداري كه مسئول برخورد با اين گونه تخلفات است ، مي باشد .
با تاسف بايد گفت كه اين وضعيت ،حداقل برازنده كارگزاران دولت آقاي احمدي نژاد نيست .

 بنابراين از جنابعالي كه نماينده عالي دولت در استان مي باشيد و دفاع از حقوق شهر و شهروندان و جلوگيري از تخلفات و نظارت بر امور بر عهده شماست ، تقاضاي رسيدگي و پيگيري داريم.

والسلام _ يك شهروند بافقي
يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا